vw-kever

 
Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Vw kever
Op zoek naar Vw kever? - Zoek Vw kever in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Vw kever, direct in beeld
 
Home
 
Nieuw bericht
 
Forum info
 
Zoeken
 
 Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Vw-kever > Forum > Algemeen > motorproblemen
  Danny Van G..  1. Geplaatst op 19 maart 2005 om 08:49 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

hoi, mijn broertje heb een kever gekocht, toen we hem starten bij de verkoper plofte hij weleens, kwam doordat ie koud was dachten we en vonden we niet zo erg.
maar heel wat kilometers verder toen de motor goed warm was begon hij wel eens te haperen en viel hij telkens uit als je de koppeling intrapte.
hij had toen ook dat in de bochten het olie lampje ging branden, had ie eerst nog niet. is het misschien een kwestie van olie bijvullen of is er meer aan de hand.

heb hier al wat gelezen over verstopping van het uitlaatspruitstuk en dde CO2 waarde, kan het dat ook zijn.

wat betekent het lampje met de G erbij?
het is trouwens een 1200 uit 84

alvast bedankt en groeten danny

  Jocabrio  2. Geplaatst op 04 september 2005 om 00:00 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

Danny,

Je zou om te beginnen eens een Vraagbaakje o.i.d. moeten kopen.... dan krijg je wat theorie bij het keverblok.
Is toch wel een beetje vereist wil je wat bereiken, zijn er zat te koop op matrktplaats of een boeken beurs, keverdag etc.

Maar goed....

De carburateur zal gegarandeerd niet goed zijn afgesteld.
Evenals ontsteking, contacthoek en kleppen.

Maar haal eerst maar defecten er uit.
De kever kent een z.g. vacuümvervroeger, welke het moment van ontsteking vervroegd, naarmate je meer toerental maakt.
Doet ie dat niet, dan komt de vonk te laat, en dan gaat de motor plffen als je gas geeft (en het toerental dus toeneemt)

Bij de ontsteking is een soort metalen, rond doosje bevestigd, ca 4 cm rond en 2 cm dik.
Er zit een slangetje aan welke verbonden is aan carburateur of spruitstuk. neem die los. zuig aan dat slangetje.
Als het juist is dan voel je weerstand, je kunt niet "zomaar" lucht inzuigen. kan dat wel dan is ie stuk >> vervangen !
Geeft deze wel weerstand dan kun je onder de verdeelkap (die bruine kap met de bougikabels) zien dat er "getrokken wordt aan de ontsteking >> hij wordt vervroegd, net als de motor doet als het toerentral toeneemt.

De carburatteur, maar met name de sproeier, zit wellicht wekl dicht.
Er zit ook nog een zeer fijn brandstof filter op de carburateur.

Ach er is nog zoveel.... koop eens een boek !

Johan (kleine vragen wil ik je wel beantwoorden hoor)


Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X